سلام دوستان گرامی . حالتون خوبه . حوصله ام سر رفته بود گفتم یه پست در مورد ریز پردازنده ها برم حال کنید . خب از موضوع خارج نمیشیم . 

ریز پردازنده ها 

واژه ریز پردازنده با پیشوند ریز ، بر کوچکی مولفه های این قطعه دلالت میکند . در کامپیوتر های بزرگ از پردازنده ها یا پروسسور صحبت میکنیم . در این کامپیوتر ها پردازنده تشکیلات مفصل و پیچیده ای دارد که به طور کلی یک واحد مجزا به وجود می آورند . ولی ریز پردازنده های این گونه نیست . 

فهمیدین چی شد ؟ یا بیشتر توضیح بدم ؟ 


ساخت نخستین ریزردازنده توسط شرکت امریکایی اینتل منجر به تولید ریز کامپیوتر ها در سال 1981 . این ریز پردازنده درسال 1979 ساخته شد و دو سال بعد ، یعنی در سال 1981 نخستین کامپیوتر شخصی به نام XT از سوی یک شرکت آمریکایی دیگر به نام IBM به بازار عرضه شد . 

ریز پردازنده های اینتل 

اینتل را باید پیشتاز تولید ریردازنده دانست این شرکت دسته ای از ریز پردازنده ها را عرضه میکند . که فعلا جدید ترین آنها CORE I7 هست . تاحالا بالاتر از این پردازنده شرکت اینتل متشر نکرده است . 

میدانید که داده ها پس از ورود در حافظه اصلی قرار میگیرند تا ریز پردازنده در زمان مناسب آنها را مورد پردازش قرار بدهند . 

حالا اگه میخواهید کامپیوتر بخرید ، به چیزی باید توجه کنید ریزپردازنده است . بعد چیز های فرعی . با توجه به نیاز های خود باید ریز پردازنده ی مورد توجهتان را خریداری نمایید . 

ممنونم از این که این پست را دنبال کردید . 

با تشکر . 

محمد جواد باقری