و اما اینم قسمت دوم پست دشمن خطرناک . کیف کنید چه مدیر خوبی هستم ؟!

متاسفانه امروزه ویروس های کامپیوتری بسیار شایع شده اند . اگر چه بعضی از ویروس ها بی آزار هستند ( این ویروس ها فقط یک پیام نشان داده یا کاری میکنند که نوشنه های روی صفحه تصویر شروع به افتادن کنند !؟) اما اکثر آنها بسیار خطرناکند و میتوانند اطلاعات روی دیسک سخت شما را از بین ببرند . برای محافظت و سالم نگه داشتن دیسک کاربران ، بایستی از برنامه های محافظت کننده موجود به طور مداوم استفاده نمایند . یکی از بهترین و قویترین انها Anti Virus است . 

اگر برنامه های حفاظت از دیسک را همیشه استفاده نمایید ، امکان ورود ویروس های رایانه ای  به رایانه تان کم شده و در نتیجه سیستم شما سالم خواهد ماند . 

ویروس ها به روش های مختلفی سیستم اصلی را مورد تهاجم قرار میدهند . ممکن است انها از طریق سرویس های Online یا نصب نرم افزار های جدید وارد سیستم شده ، یا اینکه در هنگام ساخت سیستم به آن راه یافته باشند . در این صورت نه شانسی دارید نه بخت و اقبالی !!؟؟

ویروس هم مانند هر برنامه ای رایانه ای نیاز به محلی برای ذخیره خود دارد منتهی این محل باید به گونه ای باشد که ویروسها را به وصول اهداف شوم خود نزدیک تر کند ، همانگونه که قبلا ذکر شد اکثر ویروس ها به طور انگل مانندی به فایل های اجرایی می چسبند و آنها را آلوده میکنند .

برخی از پسوند هایی که ویروس به اصطلاحی به انها می چسبد :

(EXE.COM.SYS.BIN.DLL.SCR)


از طرف دیگر برخی ویروس ها علاقه خاصی به (Boot Sector) و جدول بخش بندی دیسک (Master Boot یا Partition Table ) دارند . سکتور بوت واحد راه اندازی DOS است مه در سکتور شماره صفر سخت دیسک یا فلاپی ( که دیگه وجود خارجی نداره ) قرار دارد . 

با تشکر از همه ی اونایی که این مطلب را تا ورژن 2 هم دنبال کردند . 

باز هم سپاس گذارم . 

محمد جواد باقری