با سلام . امروز میخواستم با اینترنت آشناتون کنم . کسانی که نمیدونن اینترنت چیه این مطلب خیلی به دردشون میخوره  . 

اینترنت چیست ؟ 

اینترنت به دهه 60 بر میگردد . هنگامی که با نام آرپانت (Arpanet) و با هدف برقراری ارتباط میان چهار دانشگاه در ایالات متحده ، پایه گذاری شد . 

ایده اصلی پال باران (Paul Baran) از شرکت Rand مطرح نمود و وی در دورانی که جنگ سرد به اوج خود رسیده بود پیشنهاد ایجاد یک نقشه ارتباطی را داد که هم پیمانان ایالات متحده بتوانند در صورت وقوع حمله هسته ای - از سوی شوروی و یا متحدانش - از آن استفاده کند  . لازم به ذکر است که در چنین شبکه ای با قطع یک گره ، کل سیستم دچار گسیختگی خواهد شد . 

در پی رخداد های گوناگون سر انجام آرپانت در دهه 70 و 80 میلادی گسترش همگانی پیدا کرد و نام اینترنت را برای آن انتخاب کردند . 

چطور میتوان به اینترنت پیوست ؟ 

این سوالی هست که معمولا کاربران از خود میپرسند . و اما جواب : 

ابتدا باید کامپیوتر خود را به یک مودم مناسب مجهز کنید . البته برای استفاده Dial Up . این روش قدیمی است .و الان دیگه ADSL آمده . من شخصا از ADSL استفاده میکنم .

سپس به یکی از مراکز ارائه خدمات اینترنت ISP مراجعه کنید و تقاضای اشتراک نمایید . اشتراک شما هزینه ای دارد که باید آن را به مرکز بپردازید .

آن سرویس دهنده به شما یک نام کاربری و رمز عبور میدهد که با تنطیم مودم ADSL خود میتوانید به اینترنت متصل شوید . برای مرور اطلاعات WEB باید برنامه ای داشته باشید که به آن مرورگر (Browsers) میگویند . 

ممنون از اینکه این مطلب را دنبال کردید . 

با تشکر 

محمد جواد باقری